El Consell Escolar Municipal subscriu íntegrament els comunicats en defensa del model de l’Escola Catalana

0
673

El plenari del Consell Municipal de Badalona ha aprovat aquest dijous subscriure íntegrament els comunicats emesos durant la darrera setmana per part de la Junta central de directors de centres públics de Catalunya i del Consell Escolar de Catalunya per defensar el model educatiu de l’Escola Catalana. Aquests comunicats també mostren la indignació pels fets ocorreguts arreu de Catalunya l’1 d’octubre i per les declaracions realitzades per diferents polítics i expolítics de diversos partits de l’Estat espanyol en les quals s’acusava el sistema d’educació català d’adoctrinar als nens i nenes i fomentar l’odi contra Espanya.

Des del CEM de Badalona, s’ha remarcat especialment el rebuig a les declaracions efectuades en aquest sentit per part del líder del PP català,  Xavier Garcia Albiol, atès que és regidor de l’Ajuntament i les seves paraules assenyalen directament la comunitat educativa de la ciutat i afecten greument a la bona imatge de Badalona. En aquest sentit, el Consell Municipal exigeix una rectificació pública al regidor que esvaeixi els dubtes sobre la qualitat del model educatiu català i els professionals que en formen part.

Harmonització del calendari de reunions i trobades

El plenari del Consell Educatiu Municipal de Badalona va servir també per aprovar l’harmonització del calendari de reunions i trobades de la comunitat educativa de la ciutat per tal de fomentar les sinergies i trobar una organització del temps que afavoreixi els processos de treball i alhora permeti fer les reunions més dinàmiques i operatives.

La iniciativa permetrà que els diversos actors que formen la comunitat educativa (direcció de centres, claustre, FAMPAS, AMPA, Ajuntament, Generalitat, etc.) estableixin un criteri i una forma d’organitzar-se que possibiliti la seva participació en tots els àmbits polítics i socials de la ciutat. Par assolir l’harmonització del calendari, anualment es realitzarà una trobada (cada juliol) on s’organitzi i es doni ordre a les reunions que s’efectuaran seguint els següents factors:

1- La lògica del procés de treball existent entre les diferents tipologies de trobades i d’actors involucrats (i per tant, un ordre seqüencial determinat).

2- La freqüència de les diferents trobades.

3- La determinació d’un dia fix de la setmana per algun tipus de reunions

4- El calendari de cada curs, que determinarà canvis concrets en funció dels dies festius i altres possibles alteracions.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom