El govern de Badalona detecta uns 50 serveis que s’estaven prestant sense contracte

0
956
 L’Ajuntament de Badalona compta actualment amb un seguit de serveis i subministrament que diverses empreses estan prestant a la ciutat sense contracte. En la majoria de casos es tracta de concessions en les que els contractes han caducat i el servei s’ha continuat prestant en regim de “continuïtat” sense que s’hagin tornat a licitar. El ple de l’Ajuntament, d’aquest dimarts, ha donat a conèixer uns 50  casos, dels quals una trentena, explica el govern municipal, són quantificables. Aquests casos serien serveis per valor de 46 milions d’euros. D’aquests, el 70% ja estarien en fase d’una nova licitació per tal de regularitzar la situació. El nou govern municipal del PSC i Units per Avançar acusa els governs anteriors de “mala praxis” i lamenta que una situació que hauria de ser “excepcional” es converteixi en “regla general” tot i significar “l’incompliment reiterat de la normativa legal vigent en matèria de contractació pública”.
Els casos són molt variats. la neteja dels edificis municipals, per exemple, es va adjudicar a FCC el 2008. El contracte va caducar el 2012 i per intentar regularitzar la situació es van incloure aquests serveis en un altre contracte de la mateixa empresa. El procediment, però, va ser desestimat posteriorment tot i que es va seguir prestant el servei fora del marc contractual.També amb FCC, l’Ajuntament de Badalona va contractar el 2004 el servei de neteja de clavegueram. El 2012, el consistori no executar una de les pròrrogues previstes per tal de “replantejar el servei”, però a dia d’avui és encara FCC qui el presta, com en l’anterior cas també sense contracte. Pel que fa a la conservació i reparació de l’enllumenat viari, el servei es va concedir a SECE el 2007. El 2009, però, es decideix com en l’anterior cas no executar la pròrroga prevista però l’empresa continua fent-se càrrec d’aquestes tasques sense cobertura contractual i a l’espera d’un nou concurs d’adjudicació. En la mateixa línia s’actua amb el manteniment dels semàfors de la ciutat, que es concedeix a l’empresa ACISA el 2006. Contractualment, els servei hauria d’haver acabat el 2009 en no renovar-se una de les pròrrogues previstes, però com en els altres casos l’empresa va continuar treballant per a l’Ajuntament. Tampoc hi ha contracte de diversos serveis de manteniment, com el d’ascensors en edificis i carrers, rampes mecàniques en carrers o les calderes de calefacció i de seguretat de l’edifici d’oficines municipals del Viver. Altres casos són el del manteniment del programa de gestió de la Guàrdia Urbana o el del calibratge dels alcoholímetres de la policia. La relació de casos segueix i n’hi ha de tots els tipus, com els serveis sanitaris de Creu Roja de les Festes de Maig o els dels mesos de juny i agost d’aquest mateix any; els serveis de salvament de Pro-Activa, factures d’impremta o del manteniment dels aparells de detecció de metalls de l’Ajuntament. La manca de contractes arriba també a l’àrea de Joventut, on s’han detectat fins a cinc casos d’entitats que presten serveis municipals als que se’ls va acabar la darrera pròrroga el passat mes de maig, sense que s’hagi fet cap actualització contractual. Totes elles, però, continuen treballant per a l’administració. Tampoc hi ha contractes del servei de repartiment de la correspondència externa de l’Ajuntament, finalitzat a principis d’any; del lloguer de fotocopiadores i impressores, o del manteniment de zones verdes de Montigalà i Pomar. Un altre cas és del contracte de llum i gas de les instal·lacions municipals, també caducat amb Gas Natural A l’àrea de Cultura els casos detectats són quatre i una vintena més a Comunicació. Un cas es vies de solució és el de la gestió de fins a cinc escoles bressol municipals, que estan en fase de prorrogar el servei per aquest curs escolar i que en principi només quedaran ‘descoberts’ els mesos aquests propers dos mesos. En un comunicat, aquest dimecres, l’actual govern ha assegurat que ha iniciat la licitació del 63,89% d’aquests serveis, que representen 30 milions d’euros. L’alcalde de Badalona, Álex Pastor, afirma que Dolors Sabater “hauria de demanar disculpes públicament a proveïdors i a tota la ciutat per la seva mala gestió”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom