Aquest dilluns, 15 de març, coincidint amb el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, s’han donat a conèixer les dades de la memòria d’activitats de l’any 2020 de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor i de la Junta Arbitral de Consum on, tot i la situació provocada per la pandèmia i l’estat d’alarma de l’any 2020, es van atendre prop d’un miler de persones, en concret 992 (782 a l’OMIC i 210 a la Junta Arbitral). El sector de la telefonia (mòbil, telèfon fix o internet) continua sent el que va rebre més queixes a l’oficina de consum, seguit del les reclamacions a les companyies elèctriques (talls de llum i instal·lacions…), així com a les agències de viatges, companyies aèries, llars d’infants o gimnasos que, a causa de la COVID-19 i de les restriccions imposades pel govern, es van veure obligats a deixar de realitzar la seva activitat. Durant el 2020 l’Ajuntament de Badalona, també a causa de la pandèmia, va haver de crear un punt d’atenció específic per atendre totes les persones afectades pel tancament de la cadena de clíniques dentals Dentix que es va traduir en moltes reclamacions ja que havien deixat sense els serveis contractats a tots els seus clients i clientes i havien de seguir pagant les quotes. Durant l’acte, que ha comptat amb la presència de la regidora de l’Àrea de Comerç, Mercats i Consum, Rosa Bertran, i de la cap del Departament de Consum, Sílvia Cordón, també s’han presentat les noves propostes per millorar l’atenció a les persones consumidores i especialment a les persones consumidores vulnerables ja que s’ampliarà el servei d’atenció amb l’obertura d’una línia telefònica prioritària per atendre a la gent gran. A partir del proper mes d’abril l’OMIC comptarà amb es suport d’una associació de consumidors d’assessorament específic en serveis bancaris i finances a causa de l’increment que es preveu d’aquestes consultes relacionades directament amb la vulnerabilitat econòmica. Les trucades sobre aquest temes es derivaran a tècnics especialitzats en drets financers que atendran les queixes i consultes dels usuàries i usuàries.