“La prioritat és reduir la sinistralitat”, afirma rotund el director del SCT, després d’un semestre negre a les carreteres catalanes. 92 persones van morir en accidents de trànsit els sis primers mesos del 2018, un 42% més que en el mateix període de l’any passat; una realitat que ha portat Gendrau en les últimes setmanes a parlar d'”emergència viària”.
Segons dades de Trànsit, la sinistralitat mortal va reduir-se un 59% en els trams on hi ha radars en el primer semestre del 2018. Set persones van morir en accidents de trànsit; 17, l’any passat. En els trams de carretera on no hi ha radars, 85 persones van morir en accidents de trànsit en els sis primers mesos de l’any i 48 persones van perdre la vida en el mateix període del 2017, un augment del 77%. Els radars de tram, que calculen la velocitat mitjana, eviten les frenades brusques dels conductors davant l’aparell. A més, permeten controlar la velocitat en zones que són perilloses al llarg de diversos quilòmetres. Quan els tres radars de tram que estan previstos pel setembre entrin en funcionament, n’hi haurà 30 d’aquest tipus a la xarxa viària catalana.