La tarifa plana metropolitana de transport públic que permetrà viatjar entre Badalona i tots els municipis de la Metròpolis Barcelona al preu d’una zona tarifària, entra en vigor l’1 de gener. La mesura reduirà el cost d’alguns desplaçaments i facilitarà el canvi d’hàbits de la ciutadania cap a una mobilitat més sostenible.
Viatjar entre Badalona i els municipis metropolitans de la segona corona tarifària pot costar fins a la meitat el 2019. A partir de gener, s’implanta la tarifa plana metropolitana de transport públic a la Metròpolis Barcelona, que permetrà desplaçar-se per tota la metròpolis a preu d’una zona. Aquesta tarifa plana inclou també 6 municipis metropolitans del Vallès occidental i 12 municipis metropolitans més del Baix Llobregat. Tots ells, tot i estar dins de l’àrea metropolitana, formen part de segona corona tarifària.
Per tant, a partir de gener, es podrà viatjar per tota l’àrea metropolitana amb la T-10 d’una zona. Així, caldrà pagar 10,20 euros (segons tarifes 2018) en comptes dels 20,10 que costa la de dues zones. L’estalvi serà del 49%. I si es tracta de la T-Trimestre o la T-Jove, l’estalvi serà d’un 26%.
“És un acord històric. Amb aquesta tarifa plana metropolitana, amb preu d’una zona, iniciem un recorregut per fer més accessible el transport públic”.
ANTONI POVEDA, VICEPRESIDENT DE MOBILITAT I TRANSPORT DE L’AMB
Els municipis propers a Badalona que s’integraran a la tarifa plana són Badia, Barberà, Castellbisbal, Cerdanyola, Ripollet i Sant Cugat. El nou sistema de tarifa plana impulsat per l’AMB, i aprovat per ATM, cobrirà així tota l’àrea metropolitana, els 36 municipis que la formen, i farà efectiva una reivindicació històrica dels veïns i alcaldes de les localitats de la metròpolis que pertanyen a la segona corona tarifària.
4,6 milions més de viatges
Gràcies a aquesta mesura, els càlculs de l’AMB apunten que el transport públic a l’àrea metropolitana guanyarà 4,6 milions de viatges a l’any. Circularan menys cotxes perquè, en ser més econòmic, els ciutadans optaran per viatjar més en autobús, tren, metro o tramvia.
DESPLAÇAMENTS MÉS ACCESSIBLES I SOSTENIBLES
Els badalonins es mouen per la comarca del Barcelonès majoritàriament amb transport públic. I sobretot van i tornen de Barcelona, especialment des que hi arriba el metro. El Barcelonès és una de les comarques amb un comportament més sostenible, ja que s’hi fa un ús molt limitat del vehicle privat si no és per desplaçar-se als municipis més allunyats de la segona corona. És per això que l’aplicació de la tarifa plana a tota l’àrea metropolitana facilitarà el desplaçament a les zones properes com el Vallès Occidental, on hi ha punts d’atracció de viatgers com la Universitat Autònoma o les múltiples zones industrials. L’AMB calcula que en tota l’àrea metropolitana la nova tarifa plana contribuirà a reduir 2,8 milions de viatges en vehicle particular.