Badalona posa la directa amb nous trams de carril bici

1
4840

Badalona, comparada amb altres ciutats catalanes, té un repte des de fa anys amb els carrils bicis. De fet, trams inacabats, pendents des de fa anys o en espais amb poca seguretat seria el resum d’aquest tipus de via a la ciutat. Des de fa temps, entitats com la Plataforma de Promoció del Transport Públic o la Massa Crítica, que justament fan mobilitzacions amb bicicleta pels carrers de Badalona, han pressionat perquè l’Ajuntament posi fil a l’agulla a poder tenir una xarxa potent de carrils bicis. Durant els darrers mesos, i coincidint amb el canvi de govern i l’augment dels usuaris que utilitzen la bicicleta, per la pandemia, Badalona ha agafat una mica d’embranzida amb la posada en marxa d’alguns trams de carril bici pendents des de fa anys. Un exemple el trobem al passeig marítim, des de la piscina del Centre i fins l’Anís del Mono, amb un canvi de tram que va entrar en funcionament el passat estiu. També darrerament s’han pintat nous trams al barri de la Mora, a tocar amb les Tres Xemeneies i a la Rambla de Sant Joan. A més, fa pocs dies han començat les obres del nou carril que ha d’unir el Centre de Badalona amb Montgat. De moment, els treballs ja han començat al carrer Sant Bru. 

Tram per connectar Badalona amb Montgat 

Fa anys que estava previst, i s’havia presentat en diverses ocasions, però finalment a principis d’aquest mes de novembre han començat les obres en aquest tram per una de les artèries principals de Badalona, el carrer Sant Bru. En aquest nou tram, d’un quilòmetre, entre que va des del carrer d’en Prim fins al carrer del Torrent de Vallmajor, es farà un carril bici bidireccional segregat i separat segons el sentit amb peces separadores. La disposició final de la calçada en aquest tram serà: carril bici, carril de circulació, carril de circulació i carril bici. D’aquest carril bici quedarà pendent el tram fins a arribar al carrer Pare Claret.  Les obres tindran una durada de 4 mesos i el pressupost de l’actuació, que s’executarà en diverses fases, és de 481.000 euros.

Tram per connectar Badalona amb Santa Coloma 

Fa pocs dies s’ha senyalitzat el primer tram del carril bici que haurà d’unir Badalona amb Santa Coloma de Gramenet. Aquest carril bici transcorrerà per la Rambla Sant Joan, costat Barcelona, entre els cotxes aparcats en bateria des del carrer Baldomer Solà fins al carrer Osca (lateral de l’autopista). Segons ha explicat el regidor de Via Pública, Daniel Gràcia, s’han aprofitat les obres d’una canonada d’interconnexió de la xarxa freàtica municipal per poder avançar en aquest tram. Tot i que no estava previst, fer-ho ara, l’Ajuntament ha pintat aquest nou tram. Per fer-ho, s’han traslladat els cotxes aparcats en bateria, prohibint que puguin aparcar furgonetes i camions. El regidor ha explicat al TOT que encara manquen alguns detalls per instal·lar-hi, com els separadors de goma o les senyalitzacions, que estaran llestes en pròxims dies. Gràcia ha admès que, tot i no estar previst fer-ho ara, s’ha pogut fer aquest tram gairebé “del no-res”. L’objectiu és que l’Àrea Metropolitana de Barcelona finalitzi aquest carril bici i segueixi pel Parc de Montigalà, carrer Apenins fins a connectar amb Santa Coloma al carrer Mozart. 

Tram per connectar Badalona amb Sant Adrià pel litoral

Durant les darreres setmanes també s’ha estrenat un altre tram de carril bici. Amb l’ordenació de l’aparcament al barri de la Mora, i la posada en marxa de la zona verda/blava, s’ha aprofitat per senyalitzar el tram de carril bici que faltava per connectar el port de Badalona amb l’entrada de Sant Adrià de Besòs. Aquest és un dels trams més utilitzats de la ciutat, sobretot per anar a Barcelona o bé persones que arriben amb bici a les poblacions del Baix Maresme. 

1 COMENTARI

  1. Fan carril bici per les bicis i patinets que no pagan cap impost, i per els vehicles que sí que paguen, cada cop menys aparcament i carrrers mes estrets per circular. Estaría be que tambe paguesin impost de circulació i tinguesim un seguro obligatori.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom