La circulació de trens per l’interior de la nova estació intermodal de la Sagrera ja és una realitat. 11 anys després de l’inici de les obres –que es van paralitzar entre 2015 i 2018- Adif ha executat les últimes actuacions que faran possible el trànsit ferroviari per dins la nova infraestructura. A partir d’aquest dimarts 8 de desembre, l’R1 de Rodalies –la línia del Maresmes que ve des de Badalona- ja travessa les noves vies soterrades, en un tram de gairebé dos quilòmetres que va de la rambla Prim, a tocar de Sant Adrià del Besòs, fins al pont de Bac de Roda, al barri de La Verneda de Barcelona. Tot i que l’obra executada a tota l’estació és del 40%, els responsables del projecte asseguren que aquesta és una fita “històrica”.
Amb la normalització de la circulació a l’R1, Adif completa la primera gran fita dins la infraestructura. Pels passatgers, això es traduirà en la recuperació de la normalitat a la línia. Durant els últims quatre mesos i mig, l’R1 havia modificat el seu traçat i havia reduït la seva oferta de trens perquè els operaris de la companyia construïssin les noves vies a l’interior de La Sagrera. Des del passat 25 de juliol, la línia operava en via única entre les estacions de Sant Adrià i el Clot-Aragó, vorejant la mateixa estació intermodal. L’oferta era de sis trens per hora i sentit en hores punta i quatre trens per hora i sentit durant la resta de la jornada. El restabliment normal de la circulació a l’R1 ha estat possible després que Adif aprofités el pont de la Puríssima per executar les últimes actuacions. Durant els últims quatre dies, els operaris han completat els treballs sota el pont de Bac de Roda i sota la rambla Prim per enllaçar la part de via que faltava i han dut a terme les comprovacions de seguretat corresponents, sol·licitades per l’Agència Estats del Seguretat Ferroviària (AESF).