“Hem d’aconseguir que els ciutadans de Badalona no anem a Barcelona per fer un bon sopar”
Aquesta setmana parlem amb en Sergi Martínez, membre de la Junta del Fòrum de Turisme que aquest cap de setmana organitza la quarta edició de la Badalona Tapes & Midnight Bath, un esdeveniment que pretén donar a conèixer la gastronomia badalonina a tothom.
Aquesta és la quarta edició de la Badalona Tapes & Midnight Bath. Què us va portar ara fa quatre anys a dedicar aquest esdeveniment al món de les tapes?
Creiem que sobretot a Badalona faltava donar una empenta a la gastronomia, per atraure visitants centrant-lo en aquest camp. Omplir la panxa sempre és una bona excusa per fer mobilitzar a la gent! La idea va sortir una mica improvisada, però amb l’èxit de la primera edició es va anar consolidant i fins a aquesta quarta edició.
Per què veu decidir la platja com a lloc per dur a terme aquest esdeveniment?
Sempre vam tenir clar que havíem de fer-ho a la platja, un dels principis atractius turístics de la ciutat. Quin lloc podia ser millor que la platja dels pescadors, un paisatge amb les barquetes dels antics pescadors, el passeig marítim amb façanes molt boniques i ple de palmeres… Què més es vol! A més a més, quan intentes organitzar una cosa així, les facilitats logístiques són màximes. Podem arribar fins el passeig sense problemes per muntar i desmuntar, i necessitem un espai molt més ampli que no pas els carrers del centre de la ciutat… Pensa que arriben a venir 40000 persones.
Deies que falta donar-li una empenta al sector de la restauració, però a la Badalona Tapes & Midnight Bath vénen fins a una vintena de restauradors. No està gens malament, no?
Sí, tenim bars i restaurants a Badalona, però des del sector turístic no s’està potenciant tot el que es podria. És cert que a Badalona hi ha moltes coses per potenciar, com els elements romans, la platja amb un caire esportiu… Per exemple, a Castelldefels ara a l’estiu cada dia fan activitats per la ciutadania i per la gent de fora… Doncs la gastronomia també s’ha de saber explotar el que tenim. El primer que hem d’aconseguir és que els propis ciutadans de Badalona no anem a Barcelona per fer un bon sopar. Hem d’atraure a la gent de Barcelona cap aquí, no al revés. Si aconseguim això el nivell d’exigència de la restauració també pujarà i, en conseqüència, ho farà el nivell de la nostra oferta. La nostra idea per aquest any, després de quatre anys de treballar durament, és aconseguir això.
Quines novetats oferiu en aquesta edició de la Badalona Tapes & Midnight Bath?
Doncs una mica lligat amb l’augment d’exigència que ara et comentava, aquest any hem afegit la motivació d’un premi econòmic. Farem un concurs per escollir la millor tapa, que ho escolliran els propis visitants a través de facebook. El guanyador s’endurà 250 euros, i això és una motivació afegida que ha permès pujar el nivell de les tapes. També hem augmentat molt l’oferta d’esdeveniments. Volem que la gent gaudeixi de l’entorn i que s’hi estigui una bona estona, i per tant hem passat de fer un o dos concerts. El divendres hi ha la inauguració, i fem una batucada des del carrer del Mar perquè dirigeixi a la gent cap el Passeig, el dissabte oferim tres concerts de cantautors badalonins i diumenge farem un espectacle de màgia, fent honor a la tradició en aquest sector que hi ha a Badalona.
I què és el que més destacaries?
Doncs el més significatiu de la Badalona Tapes & Midnight Bath, el que la fa diferent de qualsevol fira de tapes és la Midnith Bath, el tradicional bany de mitjanit en el que poden participar tots els assistents, que hauran de llençar-se a l’aigua i anar nedant fins a una bóta de vi que es col·loca al fons del mar, tocar-la i tornar. Els deu primers en aconseguir-ho tindran premi.
Quin públic és el que us arriba a la Badalona Tapes & Midnight Bath?
Durant la tarda tenim un públic més familiar, però cap el tard, a mesura que es va apropant l’hora de tancament, que és la una de la nit, el públic va sent més jove. I tot i que els dos primers anys van ser sobretot assistents de Badalona, poc a poc estem aconseguint que arribi gent de Barcelona o rodalies. Gent que arriba a la nostra platja amb la bicicleta es troba amb tota la festa i s’hi queda una estona. També hem augmentat la promoció fora de Badalona, a través del nostre patrocinador, que és Moritz, i l’oferta hotelera de Barcelona, sobretot la de la zona de Diagonal Mar, que està aquí al costat.
I què falta per explotar el turisme a Badalona?
Sincerament, crec que hi ha districtes de Barcelona que tenen molta menys atracció turística que Badalona. Falta saber portar la gent a Badalona. La infraestructura de transport públic i privat la tenim, però abans d’evolucionar el sector hoteler has d’aconseguir que la gent arribi. S’estan fent coses… Ara cada dijous hi ha un petit vaixell de Catalunya Bus Turístic que surt del port olímpic fins al port de Badalona, i això està portant gent… Hem de saber atraure a la gent perquè vingui cap aquí, fins i tot a partir de productes turístics promocionats per gent privada. Tenim una reunió prevista amb l’Ajuntament de Badalona, associacions d’empresaris, associacions de restauradors, els hotelers i amb l’associació del sector privat de turisme, que som nosaltres per començar a treballar junts. I des de el Fòrum de Turisme també volem reforçar-nos en el sector digital, promocionant el domini turismebadalona.cat. Ara mateix a Internet hi ha badalonaturisme.cat, que és una part de la pàgina web de l’Ajuntament, però no en tenim prou per promocionar tot el que tenim.