Aquest dijous, la UPC ha presentat l’informe, realitzat durant els darrers mesos, sobre perquè el Pont del Petroli va patir tants desperfectes durant el temporal Gloria, el gener de 2020. Els estudis tècnics i d’onatge realitzats pel Laboratori d’Enginyeria Marítima de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han inclòs estudis de batimetria (mesurament del fons marí) i simulacions en un canal d’onatge. El doctor Corrado Altomaro, Investigador de la UPC, ha destacat en la presentació de les conclusions que les condicions del temporal Glòria van ser excepcionals, tant per la durada de la tempesta com per l’alçada de les onades. A més, el temporal va arrossegar sorra del fons i va modificar sensiblement la batimetria, possibilitant que les onades impactessin amb més força a l’estructura del pont i la seva plataforma final. Els canvis experimentats en el disseny original del pont, projectat fa més de 60 anys per oferir servei a vaixells, la transformació de la fesomia costanera amb la construcció de nous ports o la fatiga dels materials, entre altres factors, també s’han tingut present als estudis.
Següents passos per poder arreglar el Pont del Petroli
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol i el tercer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat, Daniel Gràcia, han anunciat que l’Ajuntament començarà aviat la licitació per a la contractació del projecte d’enginyeria que dissenyarà el futur pont del Petroli. El projecte, que té un pressupost de 48.000 euros, estarà enllestit en tres mesos. Basant-se en aquest disseny es licitaran les obres de reconstrucció del pont del Petroli. La previsió apuntada per l’alcalde, és que l’estiu de l’any 2022 s’iniciïn les obres, amb una durada estimada entre 12 i 18 mesos. Això vol dir que els treballs podrien acabar al voltant de l’estiu de 2023.