El centre d’atenció telefònica (contact center) dels centres d’atenció primària (CAP) gestionats per Badalona Serveis Assistencials (BSA) va posar en marxa la setmana passada un sistema per facilitar l’accés a les persones majors de 70 anys. Concretament, la locució que s’escolta quan es truca a aquests CAP demana si la persona al telèfon té més de 70 anys. Si és el cas i hi ha cua d’espera, la trucada d’aquesta persona passa a ser prioritària. La iniciativa pretén afavorir que usuaris que puguin tenir dificultats per contactar amb els centres d’atenció primària per canals digitals ho puguin fer amb facilitat per via telefònica.
La mesura està operativa de dilluns a divendres, quan el volum de trucades és més elevat, i complementa el sistema de retorn de trucades (callback) engegat l’estiu de 2020 coincidint amb la posada en marxa del nou centre d’atenció telefònica de BSA. Mitjançant aquest sistema, qualsevol persona que truca a l’atenció primària, si no és atesa immediatament, pot demanar que li tornin la trucada des del centre d’atenció telefònica i així evitar romandre a la cua d’espera.