La línia de bus 849 que connecta Teià, Alella, el Masnou amb el centre de Badalona i l’Hospital Germans Trias i Pujol ampliarà el seu recorregut a partir d’aquest dilluns 4 de juliol amb la incorporació d’una parada d’anada i una altra de tornada a Montgat. La Generalitat ha autoritzat, a petició de l’Ajuntament d’aquesta localitat, la creació d’una parada de bus al pas de la línia per aquest municipi. En el recorregut d’anada pararà a la rotonda de Can Ciurana, sobre el túnel de la B-20, i a la tornada el bus s’aturarà al costat de l’Ajuntament de Montgat.
El servei va entrar en funcionament el 14 de juny de 2021 amb un total de 14 expedicions, 7 en cada sentit de circulació, de dilluns a divendres no festius, en l’horari comprés entre les 7 del matí (primera sortida) i les 16.10 h (última arribada). Amb la incorporació de la parada de Montgat l’últim servei s’allarga fins a les 17.30 h.
Amb la connexió amb Montgat, el servei tindrà un total de 10 parades d’anada i 8 de tornada. A Alella, el bus té parada a Guilleries i a Can Lleonart. A Teià en té dues parades (a la plaça de l’1 d’Octubre i a la rotonda de Vallbellida) i una al Masnou (a l’avinguda de Joan XXIII). A Badalona, a més de Can Ruti, també hi ha parada a l’Institut Guttman, a la residència per a disminuïts psíquics Can Ruti, al carrer del Germà Juli-Prim (al costat dels jutjats) i al CAP Dr. Robert-President Companys.
La línia dona resposta a una històrica demanda de la ciutadania dels municipis de Baix Maresme de disposar d’una connexió directa en transport públic amb el seu hospital de referència. En el cas d’Alella i Teià, el servei és doblement important perquè també suposa una connexió directa, amb un únic transport, amb el centre de Badalona. La seva posada en marxa va permetre donar compliment a una de les actuacions previstes al Pla d’Actuació Municipal 2019-2023 de l’Ajuntament d’Alella.
L’ampliació del recorregut suposarà un increment estimat de 12.863 euros anuals que se sumaran al cost del servei actual que se situa als voltants dels 138.000 euros, assumits íntegrament per la Generalitat, amb una previsió d’utilització de la línia de 22.414 passatgers/es l’any.