L’empresa badalonina ha lliurat la documentació incriminatòria a l’Àrea Metropolitana d’aquestes acusacions que afectarien el grup gallec Monbus
Tusgsal ha denunciat públicament un frau fiscal massiu a l’Aerobús de Barcelona que consistiria en la venda de bitllets sense numerar. El frau serviria per estalviar-se un cànon de tres euros per passatger que aplica l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el pagament d’impostos a Hisenda.
Les irregularitats les han manifestat el director general de Tusgsal, Carles Fàbregas, i el president del consell d’administració, Frederic Llobet, en roda de premsa. Els dirigents de l’empresa amb seu a Badalona asseguren que tenen proves documentades per detectius privats que han posat a disposició de l’Àrea Metropolitana.
El grup gallec Monbus és qui opera el servei de bus llançadora entre Barcelona i l’aeroport del Prat des del 2021. Des de Tusgsal també han acusat l’empresa, junt a les multinacionals Avanza i Alsa, d’intercedir en el transport català per mitjà de subhastes a la baixa en concursos públics.
Aquests concursos que “prevalen el baix preu per sobre de la qualitat del servei i les condicions laborals acaben creant situacions d’insatisfacció entre els usuaris com les que s’estan vivint al Baix Llobregat“. Les denuncies per les deficiències en la concessió del bus interurbà s’han fet valer en les diferents associacions veinals de la zona. El passat mes de juliol, ERC va presentar una queixa amb 1.200 signatures i, actualment, els veïns segueixen pressionant perquè es trobin solucions per millorar el servei.
Els dirigents no s’han cansat d’insistir que, si l’Àrea Metropolitana segueix permeten aquesta política de subhastes a la baixa, “la mateixa situació del Baix Llobregat es podria traslladar a altres punts del territori, com Badalona”.