88.000 persones van passar per les Fan Zones, éxit en el comerç i restauració de la ciutat
A nivell purament esportiu, el fet que ni el Barça ni el Madrid no arribessin a la final va generar una igualtat entre els equips. No passava des de l’edició del 2008 que cap dels dos grans equips no arribava a la final. Malgrat el polèmic alt preu de les entrades, 74.665 espectadors van presenciar els partits a l’Olímpic.
Les quatre Fan Zones han estat l’esperit d’aquesta Copa. Encara que és cert que algunes, com la de Pompeu Fabra o la del Parc del Gran Sol, s’hi preveia més afluència de gent, la Fan Zone del Gorg ha estat un èxit absolut. Segons les xifres presentades per l’Ajuntament de Badalona, les fan zones van rebre uns 88.000 visitants. La zona de davant del Palau Olímpic ha estat plena de gent durant tots els dies de competició. La Jaula Movistar, l’escenari amb concerts i tot l’ambient de paradetes d’ACB amb activitats van fer d’aquesta Fan Zone una festa. La Trobada d’aficions del dissabte al matí va agrupar més de 6.000 aficionats.La Nit de la Copa va ser un dels experiments d’aquesta edició, és la primera vegada que es fa un esdeveniment d’aquesta mena en una Copa.
El Poliespotiu de Llefià va quedar petit per acollir la Minicopa del Rei de bàsquet, on els 8 millors equips infantils de l’Estat van enfrontar-se durant els dies 15, 16, 17, 18 i 19 de febrer. Cada dia hi havia més gent en un pavelló expressament remodelat per l’ocasió, però la cierara del pastís va arribar el diumenge amb la final celebrada a l’Olímpic entre Barça i Madrid que va batre el rècord d’assistència amb 8.630 espectadors.
Un dels grans reptes a nivell turístic de la Copa és que els visitants es quedessin a la ciutat. Segons les dades presentades per l’Ajuntament de Badalona, el 84,6% van aprofitar per fer turisme a la ciutat i el 50% dels visitants van estar 5 dies a Badalona. Tots els hotels i albergs de la ciutat tenien reserves des de feia setmanes i els restaurants i bars badalonins han tingut un augment notable de clients. La dada és molt positiva: el 92,3 % dels visitants a la Copa van consumir en establiments locals de restauració durant els dies de Copa.
A vegades fa falta que ens ho diguin per creure’ns-ho i aquest ha estat un dels casos. “Doncs ens ha sorprès Badalona, no ens la imaginàvem així” es podia sentir als carrers de la ciutat. Els badalonins vam lluir de ciutat i de bàsquet, molt bàsquet. El màxim exponent d’aquest sentiment badaloní és el Joventut Badalona i tots els badalonins i badalonines es van bolcar amb l’equip. El bon joc de la Penya als terrenys de joc va animar a aficionats que no solen anar a l’estadi que compressin l’abonament. D’altres que no es podien permetre l’elevat cost van omplir les Fan Zones de festa i, sobretot, d’orgull verd-i-negre. És el moment que el club aprofiti aquesta embranzida per fidelitzar l’aficionat amb l’equip més sovint.
La Copa podria tornar a la ciutat el 2026
Després de l’èxit de la Copa de bàsquet a Badalona, tothom es preguntava el mateix: quan tornarà la Copa a la ciutat? L’alcalde Rubén Guijarro va explicar en declaracions a Ràdio Badalona que “hem parlat amb l’ACB i els he dit que volem que la copa torni el 2026”. L’ACB ha quedat encantada amb aquesta edició a Badalona, definint-la com una de les millors de la història, i no veuria amb mals ulls repetir l’edició properament.