Per Margalida Vidal Barceló / AMIC – Redacció TOT 

Anisado Refinado Vicente Bosch va ser el primer nom que va tenir Anís del Mono. L’ampolla de licor més mítica i la fàbrica més famosa del litoral català. L’any 2020, l’empresa  va celebrar 150 anys d’història. Va passar de ser una més de tantes destil·leries d’anís de Badalona a convertir-se en l’única que ha sobreviscut la crisi i l’esgotament de les begudes tradicionals. I ho han fet sense introduir cap canvi substancial des de principis del segle XX: no s’ha modificat ni la recepta, ni el disseny de la marca, ni s’ha diversificat el negoci. Les vendes durant la campanya de Nadal -que representen entre un 45% i un 50% de la facturació anual- mantenen Anís del Mono viu.

Mentre que el sector fa anys que es troba en caiguda lliure -la cervesa i el vi han desbancat els licors tradicionals com a begudes alcohòliques preferides-, el decreixement d’Anís del Mono és més moderat que altres. De mitjana, les vendes de les empreses de la indústria cauen entre un 3% i un 4% anual; la companyia badalonina ho fa al voltant d’un 1%. On és el secret d’aquesta diferència? Segons Guillén, “Anís del Mono ha aconseguit crear un vincle emocional amb les famílies”. Especialment, durant la campanya de Nadal, que representa la meitat dels 3,6 milions d’ampolles que venen cada any.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom