Seria fàcil fer un paral·lelisme sobre la situació política, a l’Ajuntament de Badalona, i el Pont del Petroli. El matí del 22 de gener de 2020, just feia mig any des de les eleccions municipals on Àlex Pastor (PSC) era alcalde, que el temporal Glòria partia en dues parts el Pont. Era la segona vegada, l’any 2017 va patir els efectes d’un altre temporal, que el símbol de Badalona patia per un temporal. El 2017 es va poder arreglar en menys d’un any, però el cas del Glòria ha estat diferent. La gran pregunta que molts ciutadans es fan és la següent, en quatre anys no s’ha pogut reparar? Segur que la situació política del darrer mandat, tres alcaldes i tres governs diferents en 4 anys, no ha ajudat, i el Pont espera el dia en què les màquines comencin a treballar. De moment, al moment de tancar aquesta edició de paper del TOT, el govern municipal no s’haviapronunciat, coincidint amb el quart aniversari del seu trencament, i ens hem de remuntar a la passada tardor, on el govern va rectificar el disseny en forma de “dònut” que l’anterior govern, de l’alcalde Rubén Guijarro, va portar a votació dels badalonins i badalonines.
L’estiu del 2025, la darrera previsió
L’Ajuntament de Badalona afirmava, durant el mes d’octubre, que volia obrir la licitació de les obres del Pont “durant les pròximes setmanes”. Tres mesos després, no hi ha rastre de cap mena de licitació. De fet, l’alcalde Xavier Garcia Albiol deia que volia començar les obres aquest estiu que ve. De moment, no sabem si es complirà aquest anunci. De fet, el mateix Albiol lamentava que la reconstrucció del Pont del Petroli s’estigui dilatant tants anys. Albiol va recordar que el 2021 el seu govern va encarregar un informe a la UPC per analitzar de quina manera es podria refer el pont perquè fos més resilient als temporals i ha criticat que el govern, liderat pel socialista Rubén Guijarro, no fos diligent amb el projecte de reconstrucció més enllà d’haver convocat una consulta popular per decidir com havia de ser el disseny final. El govern del PP va explicar que volien descartar el cercle, del disseny triat durant les votacions del disseny del Pont, i optar per refer el pont amb un acabat recte que fos similar al pont original, una possibilitat que havien compartit amb els veïns i que era viva fins que el govern es va reunir, l’octubre passat, amb l’equip d’enginyers, que va advertir que modificar tot el projecte implicaria endarrerir l’inici de les obres fins, com a mínim, l’estiu del 2027. Les obres projectades, ara fa uns mesos, tenien un cost de 3,3 milions d’euros i la darrera previsió és poder gaudir del Pont durant l’estiu de 2025. Haurà passat més de 5 anys i mig el Pont trencat i destrossat, massa temps.
Quatre anys sense anuncis, rodatges i sense facturar
El Pont del Petroli és únic, resultant un lloc molt atractiu de cara a grans marques per a rodar els anuncis de les seves campanyes publicitàries, artistes per a gravar els seus videoclips o fins i tot en escenes de pel·lícules. Apple i Huawei són algunes de les tecnològiques que van voler incorporar el Pont del Petroli en els seus anuncis. Artistes com Ana Mena, o la mateixa Rosalia, per a gravar un videoclip sencer en aquest lloc i pel·lícules com a «Truans», dirigida per Miguel Hermoso. Des de fa quatre anys res d’això passa. El trencament del Pont ha aturat tota mena de gravacions i també el que ingressava l’Ajuntament en aquest sentit.