Fa més d’un any, molts fans del grup alemany Modern Talking van rebre amb entusiasme l’anunci d’una mini gira de Thomas Anders per Espanya, amb concerts previstos a diverses ciutats de l’Estat, entre ells Badalona, al Palau Olímpic. Les entrades, venudes a través de la plataforma itsmyseat.com i promocionades per una important cadena de ràdio, Kiss FM, es van esgotar ràpidament. No obstant això, dos dies abans de la primera actuació, els compradors van rebre un correu electrònic de la promotora La Concert Group LLC informant de la cancel·lació de la gira sense cap justificació i prometent una reprogramació per a 2024.
El correu, traduït deficientment a l’espanyol, també advertia que no es farien devolucions fins que es confirmessin les noves dates, les quals s’esperaven per al desembre de 2023. Però aquestes dates mai han arribat, i els afectats continuen sense rebre cap resposta ni devolució.
Des d’aleshores, els compradors han intentat diverses vies per recuperar els seus diners, sense èxit. Les denúncies a la policia no han prosperat, els correus a la plataforma de venda han quedat sense resposta, i les reclamacions a l’oficina del consumidor han topat amb l’obstacle que la promotora no té seu social a Espanya. Molts afectats han intentat reclamar a través dels bancs mitjançant assegurances de targetes de crèdit, però tampoc han obtingut resultats positius, segons ha explicat un dels afectats al TOT Badalona.
Els perjudicats, que es compten per milers, denuncien sentir-se desemparats per la legislació i la falta d’actuació de les autoritats. Malgrat que l’article 52 de la Llei 10/2015, de 23 de desembre, d’Espectacles Públics i Activitats Recreatives tipifica com a infracció greu “la suspensió o alteració del contingut dels espectacles sense causa justificada” i “no retornar les quantitats pagades per l’adquisició d’entrades”, no s’ha pres cap mesura per perseguir aquesta presumpta estafa.
Mentrestant, el promotor continua amb els diners dels afectats, deixant una estela de frustració entre els fans i plantejant seriosos dubtes sobre la protecció del consumidor en aquest tipus de situacions.