El mapa de la proposta de la nova zona verda i l’ampliació de zona blava

0
3995

El govern de Badalona vol crear la primera zona verda d’aparcament prioritari pels veïns, alhora que vol ampliar el nombre de places de zona blava als barris més cèntrics de la ciutat. La intenció és instaurar la zona preferent per a residents al Districte 1, mentre es pintaran més places de zona blava, això si, només als barris del Progrés, Centre i Casagemes. Alhora, es crearà una nova zona d’aparcament de pagament al front marítim, entre la fàbrica d’Anís del Mono, que inclou l’aparcament de l’estació de Renfe, i el Torrent de Vallmajor, a Canyadó.

La zona verda és previst que es desplegui a Badalona amb 2.200 places al llarg del Districte 1, les quals tindran una tarifa anual de 48 euros per als residents, i un cost de 2,80 euros per hora per a la resta de vehicles. En el cas del barri del Manresà, es planifica una àrea exclusiva només per als veïns, on hi haurà un centenar de places.

S’ha acabat anar a la platja sense pagar per aparcar

Pel que fa a la zona blava del Districte 1, el govern local vol ampliar les places de pagament als barris del Progrés, Centre i Casagemes, passant de les actuals 500 places a senyalitzar-ne 750, més un centenar addicionals al barri de Coll i Pujol. En paral•lel, hi ha planificat un nou tram de zona blava als carrers de la franja marítima entre la fàbrica de l’Anís del Mono i el Torrent de Vallmajor, entre Casagemes i Canyadó. Aquesta nova planificació farà que l’aparcament de la Renfe deixi de ser gratuït. Segons el govern local, l’objectiu de senyalitzar aquesta nova zona de pagament per aparcar és reduir els embussos de trànsit que es produeixen durant l’època d’estiu. El preu per aparcar en aquestes noves 550 places serà el mateix que a la resta de la ciutat, 1,40 euros per hora. A diferència d’altres zones blaves de la ciutat, però, aquí es vol modificar l’horari de pagament en funció de l’època de l’any. A l’estiu, però, la zona blava funcionarà cada dia, de dilluns a diumenge.

A banda d’expandir les places de pagament per estacionar, el govern de Badalona també aposta per modificar la maquinària que les regula. D’aquesta manera, preveu renovar tots els parquímetres per introduir l’ús de plaques solars i instaurar una nova aplicació de telèfon mòbil. Els nous aparells també permetran la identificació de les matrícules dels vehicles i es podran bonificar els que siguin menys contaminants. Aquestes propostes formen part del Pla de mobilitat urbana sostenible, aprovat al ple municipal del mes de juny. Ara hauran de passar pel Consell de Mobilitat, que és l’òrgan de deliberació i participació en tots els temes relacionats amb polítiques de foment de la mobilitat sostenible, mentre s’acabaran de perfilar amb els veïns i comerciants.

Les dades bàsiques:

Zona verda: 2.200 places al Districte Primer amb un preu de 48 euros l’any (només per residents)

2,80 euros l’hora pels no residents

Zona blava: 250 places més a la zona del Centre. 1,40 euros per hora

Zona només per a residents al barri del Manresà

 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom