“La comunicació local a Badalona està bastant consolidada”
Ara fa 6 anys que vas engegar el projecte del portal de notícies Badanotis, com va sorgir la idea de crear aquest web?
Badanotis va sorgir amb la idea de crear un mitjà local, pròxim i directe aprofitant els nous recursos digitals que teníem a l’abast. Venia d’un moment en que la crisi ens va colpejar for t, però vam apostar per no tirar la tovallola i lluitar pels nostres somnis. Tot allò que hem viscut ens ha fet més forts. Hem viscut moments d’alts i baixos, però això ens ha fet créixer molt més i no afeblir-nos.
Perquè un web de Badalona i que parlés de Badalona?
És la ciutat on vivim, la que 15 trepitgem dia a dia. Volíem donar veu a totes aquelles persones que des de les ent i tats soci a ls, veïnals, culturals treballen dia a dia.
Fa 6 anys internet ja estava del tot implantat en la nostra societat però no tant les xarxes socials, això ha fet canviar la forma de treballar?
Hem hagut d e t rebal lar mol t més les noves narratives, nous formats, combinar àudio,vídeo i text amb aparenç a innovador a , i produi r c ont ingut s més versàtils. Des de badanotis busquem que web i xarxes siguin complementàries; les xarxes socials són les nostres eines per arribar a més gent, per ser més par t icipatius, ens serveixen com altaveu; i el pes de la informació es troba al web.
Amb els anys heu creat una marca pròpia amb la informació i la relació amb les entitats…creus que moltes d’elles no tenen un canal on donar-se a conèixer?
Crec que cada vegada són més les entitats que aposten per crear la seva pròpia web i treballar la seva presència a les xarxes socials per donarse a conèixer i difondre les seves activitats. Pot ser el que manca és un mecanisme que aglutini totes aquestes veus. De moment els mitjans locals intentem fer aquest paper i per això és vital la col·laboració entre entitats i premsa.
Teniu dades de visites i lectors?
Sí que en tenim però no ens preocupem massa per les estadístiques. Vam sorgir del no-res fa sis anys i hem crescut de manera constant any rere any fins a posicionar-nos com a un mitjà més en la ciutat. Ens basem molt en els sensors més immediats com són les nostres xarxes socials i el feedback que tenim a través elles. Però en la nostra línia social ens agrada pensar més en els lectors com a persones que no pas com a una estadística.
Quines creus que són les informacions que més interessen als lectors de Badanotis?
Apostem per la informació cultural i social amb espais molt interessants com la secció d’ent revistes ‘Amb mirada de dona’, vídeo reportatges culturals… Aquestes not ícies són les que més repercussió tenen.
Creus que molts lectors i lectores només es queden amb el titular i no amb el cos d’una notícia?
Penso que hi ha de tot, per això t reballem de manera constant en noves fórmules i estratègies de fer arribar els continguts; per exemple, que els titulars siguin el més informatiu possible, per a què la gent que ens segueix fonamentalment per xarxes com el twitter tingui la informac ió bàsica; per ò a la vegada busquem que sigui ho suficientment atractiva visualment / multimèdia per atreure l’atenció i que arribin al web on poden trobar una informació més completa i acurada.
Quina opinió tens del periodisme local?
Per a mi és un valor afegit. La informació més pròxima, més directa, la que trepitja carrer dia a dia. Que explica les coses que afecten directament les persones d’un territori. És, a més, el sensor d’una societat molt diversa, que fa una feina continuada de recull i divulgació de la història local.
I quines són les principals dificultats que s’afrontés?
En s er un mitjà petit i independent que no pertanyem a altres grups més grans, la nostra major dificultat és el f inançament . Busquem sobretot la impl icació del comerç local.
Com veus el panorama comunicatiu local de la ciutat?
La comunicació local a Badalona està bastant consolidada. Cada vegada els mitjans s’acosten mol t més a la ciutadania i incorporen nous formats, més atractius; això jo crec que és molt bo perquè fa que com a periodista estiguis sempre en continua renovació. Buscant sempre noves fórmules de treballar els continguts, re inventant-te… i repercuteix positivament en el servei a la ciutadania.
Desprès d’aquests 6 anys de Badanotis, com creus que evolucionarà el teu mitjà?
Treballem molt en el dia a dia per posar de relleu la rica diversitat d’entitats i iniciatives socials. Volem seguir la línia amb la qual vam sorgir i que busca ser altaveu social i cultural que busca una mirada més plural; sense oblidar la nostra formació-reciclatge intern pel que fa a nous recursos TIC. Però sempre pas a pas, sense pressa.