L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha demanat a la Generalitat que aixequi el tancament de bars i restaurants i aposta per un toc de queda a les 22 hores si es manté la tendència actual de la covid-19. Albiol ha fet aquestes declaracions al programa de Gemma Nierga, a La 2 i Ràdio 4. De fet, en una declaració pública, el passat dimecres, l’alcalde va demanar al govern català que no tanques els establiments de restauració, sinó que s’ augmentés el control sobre aquests locals. Pel que fa al toc de queda, durant les darreres hores, alguns dirigents de la Generalitat no descarten aplicar-la en dies vinents.
Un toc de queda per a la població o per al virus?. El toc de queda és una mesura militar, quin sentit té un toc de queda quan ja està tot tancat?. Què tramen el governants per no voler a ningú pel carrer a les nits?.
En primer lugar, el toque de queda no es una medida militar en absoluto, es una restricción legal de la libre circulación de los ciudadanos. Esta medida debe ir acompañada de un estado de alarma que lo justifique. De hecho, ya vivimos un toque de queda cuando se decretó el estado de alarma en toda España el 14 de marzo. La única intervención de las fuerzas del orden es asegurar que el toque de queda sea cumplido por los ciudadanos. Desconozco si será o no más efectivo que el cierre de bares y restaurantes pero sí es cierto que la gran mayoría de contagios de esta segunda ola se está produciendo por reuniones y fiestas privadas multitudinarias en horario nocturno. Una lástima, pero así es.
Con un toque de queda entraremos ya en lo que es una auténtica dictadura, independientemente del tema sanitario. Un toque de queda es algo muy serio y no se puede decretar a la ligera, tiene que ser el congreso de los diputados y con la autorización del rey.
Del Rey, jajajaja