El proper dilluns entrarà en funcionament el nou aparcament de l’Hospital, situat per sota de l’heliport i accessible des de la Carretera de Can Ruti. Es tracta d’un aparcament finançat amb recursos propis de l’hospital i del Servei Català de la Salut que amplia el seu parc d’aparcament en 200 noves places. L’accés a l’aparcament es farà a través de la carretera de Can Ruti a l’alçada de la central tèrmica de l’hospital, just després del semàfor del trencant que accedeix a urgències. Des de l’aparcament s’ha obert un pas per escales que acaben a l’alçada de l’heliport. En aquestes places hi podrà accedir i sortir-ne el personal de l’Hospital mitjançant la targeta identificativa. A més del personal de l’ICS, també hi tindran accés els treballadors de l’Institut Germans Trias i Pujol, l’institut de Diagnòstic per la imatge, l’Institut Català d’oncologia, el Banc de Sangs i Teixits, l’IrsiCaixa i la Fundació Lluita contra la Sida. Aprofitant aquesta nova instal·lació, l’Hospital incorporarà altres mesures per afavorir la mobilitat del transport privat al Campus. Una d’elles és la instal·lació de 10 aparcaments reservats per vehicles elèctrics, amb els seus respectius punts de recàrrega. L’Hospital es converteix així en el primer centre de l’Institut Català de la Salut en disposar d’aparcament habilitat per la càrrega elèctrica pels vehicles dels seus treballadors.
Impulsar els cotxes amb alta ocupació
En paral·lel a aquesta mesura, l’Hospital també impulsarà l’ús del vehicle compartit, i ho farà amb la reserva de les 160 places de la tercera planta del pàrquing soterrat per a Vehicles d’Alta Ocupació (VAO), és a dir, per a vehicles en els quals hi hagi més d’una persona. Amb aquesta mesura no només es pretén incentivar l’ús compartit del vehicle entre els treballadors sinó incentivar també que els treballadors utilitzin el nou aparcament. L’objectiu d’aquesta mesura, a més, és intentar garantir que els pacients i familiars que vagin en cotxe i acompanyats a l’Hospital puguin disposar sempre d’aparcament, ja que s’ha considerat que el gruix de treballadors no fan servir el vehicle compartit i que, per tant, s’hauran de dirigir prioritàriament al nou aparcament.