A partir de dilluns i fins al diumenge 28 d’agost (tots dos inclosos), estarà tancat el tram de la línia 2 de metro entre les estacions de La Pau i Badalona Pompeu Fabra. La suspensió del servei en aquest tram de 4,5 quilòmetres de longitud permetrà portar a terme treballs de modernització de la infraestructura i millora de les vies. La resta de la línia 2, entre Paral·lel i La Pau, funcionarà amb normalitat.
Per reduir les molèsties als viatgers s’habilitarà un servei especial d’autobusos entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra, amb parada a les estacions afectades pel tall (Verneda, Artigues/Sant Adrià, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura), que funcionarà amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent. A l’estació de Gorg s’hi podrà arribar igualment a través de la línia 10 de metro, que té la seva pròpia estació. També poden servir com a alternatives la línia H10 de la nova xarxa de bus i la T5 del Trambesòs.
La suspensió del servei durant el mes d’agost permetrà executar obres en diversos trams de la línia 2 situats entre la Verneda i Pep Ventura, a Badalona, treballs que són incompatibles amb la circulació de trens.
En concret es renovaran aproximadament 3,3 quilòmetres de via simple i un aparell de via de Verneda, actuació que inclou el desballestament de la via existent, la demolició del formigó que actualment forma la solera de la via, la instal·lació de nous carrils, fixacions i travesses i el formigonat de la nova via. Es realitzarà també la renovació d’1,8 km de drenatge de túnel. El pressupost de l’actuació ascendeix a 4,3 milions d’euros.
Necessitats especials de manteniment
El tram de la línia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb els anys ha anat augmentant a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions.
L’agressivitat d’aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via s’acceleri notablement. Per aquest motiu s’hi fa una vigilància especial de l’estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera regular, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.