Badalona aprovarà una moratòria de tres anys de la Zona de baixes emissions

0
3170
Control, aquest dimarts, al carrer Francesc Layret

L’Ajuntament de Badalona ha comunicat que aprovarà una moratòria de tres anys, fins a l’1 de gener del 2027, en l’aplicació de les restriccions de vehicles a les Zones de Baixes Emissions que d’acord amb la Llei 7/2021, del Canvi Climàtic i Transició Energètica han d’adoptar els municipis de més de 50.000 habitants. 

El Govern municipal té previst aprovar la petició d’ajornar les sancions fins al 2027 en un Ple de l’Ajuntament aquest mateix mes de setembre. Una zona de baixes emissions (ZBE) és un entorn urbà delimitat on es restringeix l’accés i la circulació dels vehicles més contaminants, segons l’etiqueta o distintiu ambiental de cada vehicle, i també segons els episodis ambientals que puguin afectar o empitjorar les condicions de qualitat de l’aire. Segons les dades de què disposa l’Ajuntament, en determinades ocasions les restriccions per a circular per les zones de baixes emissions podria arribar a afectar la meitat dels vehicles de Badalona. 

En una nota de premsa,l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha assegurat que: “aquest ajornament el fem pensant en tots els veïns de Badalona que resultarien castigats amb l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions i que no poden canviar-se el cotxe”. L’alcalde ha afegit que “no podem obligar en la situació actual de crisi econòmica, de l’increment dels preus de la cistella de la compra, de l’augment de les hipoteques, que els veïns de Badalona hagin de fer front de manera immediata a una despesa tan important com la compra d’un vehicle””.

L’alcalde ha volgut deixar clar que “aquest Govern està convençut que calen prendre mesures per a la millora de la qualitat de l’aire perquè estem compromesos amb la sostenibilitat i la salut”, però, ha afegit “cal abans de demanar aquests esforços a la ciutadania que des de les administracions fem passes reals en la millora del transport públic com ara el perllongament de la línia 1 del Metro, l’ampliació de la xarxa del tramvia que faciliti la mobilitat de barris com la Mora i el Progrés, així com la transformació i la renovació de les línies de busos per adaptar-les a la nova realitat de la mobilitat a la ciutat per poder tenir una xarxa de transport públic de qualitat i amb prou capacitat”. 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom