El Govern municipal ha iniciat els tràmits necessaris per ampliar els criteris i l’import de la taxa municipal per ocupació de la via pública dels caixers automàtics de les entitats bancàries. La proposta s’haurà de portar a l’aprovació del Ple municipal perquè les ordenances fiscals vigents augmentin els criteris i l’import que s’apliquen per aquesta qüestió. En un comunicat, el govern local ha explicat que actualment, gràcies a un treball d’inspecció i localització fet durant l’any 2020, 33 àrees de la ciutat on hi ha instal·lats caixers ja paguen aquesta taxa. Concretament, l’ordenança fiscal actual regula un import de 500 euros per cada caixer instal·lat fet que ha suposat la recaptació de 23.000 euros anuals. La liquidació corresponent a l’any passat es va fer un cop finalitzades les tasques d’inspecció i enguany ja s’ha fet el cobrament seguint el procediment habitual per liquidar qualsevol taxa periòdica.
Ara com ara, l’ordenança fiscal que regula la taxa per activitats en el domini públic indica que els caixers d’entitats financeres han de fer front a aquesta taxa sempre que estiguin situats en la façana del carrer. Ara, la voluntat del govern municipal és canviar els criteris de l’ordenança i incloure a tots els caixers que ocupin la via pública de qualsevol manera, com per exemple amb cues d’usuaris, encara que estiguin en una zona que és propietat de l’entitat bancària. Aquest canvi suposaria que tots els caixers que estan al carrer de la ciutat fossin susceptibles de la taxa. A banda del canvi en els criteris, el govern també vol estudiar l’augment de l’import de l’impost per cada caixer.