Pel que fa a les autopistes, el personal de manteniment, comunicacions i seguretat, centre d’operacions i assistència a l’usuari tindrà uns serveis mínims d’un terç del personal habitual. El mateix passarà amb el servei de grues per la retirada dels vehicles que obstaculitzin la circulació viària, els vehicles estacionats en passos de vianants i els que ocupin les places d’aparcament reservades a les persones amb discapacitat.
Pel que fa a les funcions d’atenció telefònica de tot tipus d’urgències i emergències: prestació del 85% del servei per atendre únicament les comunicacions d’urgències i emergències que s’hagin de gestionar sense demora (com les sanitàries, d’ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d’avaries de gas, aigua i electricitat, d’informació de trànsit i altres d’anàlogues). Per a la resta de serveis que presta el sector d’atenció multicanal no s’estableixen serveis mínims.
La radio i la televisió públiques tindran uns serveis del 50% dels continguts habituals dels seus canals, emissores i portals pel que fa a la producció i emissió de programació informativa. D’altra banda, els serveis del personal d’empreses que realitzen funcions d’assistència i serveis socials seran els mateixos que en cap de setmana en el cas del servei de menjadors socials, les residències de persones amb disminució o per a gent gran.
Atenció sanitària
En els centres i establiments sanitaris de la Xarxa Sanitària d’Utilització Pública (XSUP) es garanteix el normal funcionament del servei d’urgències, tant l’atenció de malalts externs com l’atenció dels malalts ingressats a les unitats d’observació d’urgències, a criteri del metge encarregat del malalt.
També s’assegura el normal funcionament de les unitats especials: unitats de cures intensives, unitats de vigilància intensiva, unitats coronàries, unitats d’hemodiàlisi, neonatologia, parts i tractaments de radioteràpia i quimioteràpia, així com totes aquelles altres que puguin tenir la consideració d’unitats especials d’urgència vital.
Centres d’ensenyament
En els centres docents públics i privats no universitaris i llars d’infants hi haurà una persona de l’equip directiu per centre de treball, entenent-se com a tal la persona titular de la direcció, del cap d’estudis, de la secretaria o de la coordinació pedagògica del centre. A més del personal esmentat, per a l’ensenyament infantil i primària (de 3 a 12 anys) es requereix 1 docent per cada 6 aules.
Per als centres d’educació especial (de 3 a 16 anys), caldrà 1 docent per cada 4 aules. Per garantir la seguretat en l’horari de menjador i activitats complementàries es decreta un terç del personal de serveis mínims. Per a llars d’infants, es garanteix un terç de la plantilla. El decret ha estat signat per la Ministra d’Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez.