Gràcies al paquet d’ajudes que ha aprovat el Govern central per al foment de l’ús dels serveis públics de préstec de bicicletes, els dos sistemes de bici compartida de la metròpolis de Barcelona, l’AMBici i el Bicing, tindran un nou impuls. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona, els titulars d’aquests serveis, accediran als fons que s’ofereixen a través del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, i que permetran reforçar aquests dos sistemes. L’objectiu final: seguir potenciant l’ús de la bici pública, com a mitjà de transport sostenible d’últim quilòmetre, a la metròpolis de Barcelona.
Per aconseguir aquest objectiu comú, l’AMB i l’Ajuntament de Barcelona, a través de BSM, l’empresa pública que gestiona el Bicing, s’han coordinat i han establert estratègies complementàries, d’acord amb les característiques i el grau de maduresa en què es troba actualment cadascun dels serveis.
Per una banda, l’AMB, per fomentar l’entrada de nous abonats al servei de bici pública metropolitana, que està gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i és el sistema més jove, reduirà al 50 % el preu de venda dels abonaments de l’AMBici abans de l’estiu. D’aquesta manera, el cost de l’abonament de l’AMBici passarà de 40 € anuals a 20 € anuals. Aquestes tarifes amb descompte del 50 % s’aplicaran als abonaments anuals adquirits entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2025, o fins a la vigència dels ajuts que es puguin prorrogar amb condicions equivalents a les previstes al Reial decret llei de referència. La mesura s’ha aprovat avui, dimarts 25 de març, al Consell Metropolità de l’AMB.