El govern de Badalona assegura ara que el Pont del Petroli estarà obert durant l’agost

0
779

Noves dates per obrir el Pont. Aquest dimarts, el govern de Badalona ha assegurat que les obres per reparar els desperfectes al pont del Petroli causats pel temporal del passat mes de gener començaran el pròxim mes de maig. Per tal de complir aquests terminis, l’Ajuntament dictarà un procediment d’urgència a l’hora d’adjudicar les obres, fet que permet escurçar el calendari de presentació d’ofertes i preveure l’adjudicació i l’inici dels treballs de reparació un cop es disposi del corresponent permís de Costes, tal com han explicat en roda de premsa el primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó; el segon tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas; i el tercer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Democràtica, Jose Téllez.

El calendari d’obres preveu que les tasques de reparació puguin començar al mes de maig i tinguin una duració aproximada de dos mesos. No obstant això, el termini d’execució dependrà de les condicions externes, sobretot de l’estat de la mar i del vent. D’aquesta manera, si no sorgeixen imprevistos, el pont del Petroli podrà reobrir-se aquest estiu. El Pont podria obrir-se durant el mes d’agost. Els responsables municipals han explicat que amb aquesta manera de procedir, l’Ajuntament de Badalona evita sobrecostos en les obres i adjudicacions directes sense concurrència i a la vegada, s’assegura que les reparacions siguin òptimes. Els actuals terminis d’obres al pont del Petroli arriben després d’un procés d’anàlisi i estudi que va començar el 23 de gener de 2017, l’endemà del temporal, quan l’alcaldessa Dolors Sabater va signar el decret d’emergència per poder reparar els desperfectes causats per les onades de més de sis metres que van impactar contra l’estructura del pont. Immediatament, es va realitzar una inspecció de la part emergida del pont que evidenciava la necessitat de reposicionar la darrera part de la passera i de recol·locar tant les bigues del paviment de fusta com la barana d’acer inoxidable de la plataforma final del pont. En aquest moment es va informar l’asseguradora de l’estat del pont perquè fes front al 100% de les despeses de reparació. Malgrat les obligacions de l’assegurança, es va crear una partida econòmica extraordinària de 325.000 euros per poder avançar els diners en cas que fos necessari. Un cop l’estat de la mar ho va permetre, es va efectuar una anàlisi submarina de l’estructura del pont, així com una supervisió minuciosa des d’una embarcació de la part emergida. Les inspeccions submarines van determinar que havien desaparegut 13 ànodes de sacrifici, les peces que protegeixen les columnes metàl·liques de la corrosió i que es col·loquen en cadascuna d’elles. A més, sis de les columnes també havien perdut o tenien deteriorat l’encamisat que protegeix la zona de contacte entre l’aigua i l’aire. Després de l’anàlisi complet de tota l’estructura del pont, l’import de les reparacions es va reduir fins als 190.000 euros. Finalment, es va encarregar el corresponent projecte de reparacions que serà entregat aquest divendres i permet l’inici de la fase actual d’adjudicació de les obres.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom