La segona fase correspon a les tres darreres estacions –Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies- i es tramitarà en un altre projecte constructiu, que també necessitarà un estudi informatiu i ambiental propi. Segons ha avançat Rull, la idea és licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any que ve perquè durant el 2020 quedin projectades les cinc estacions. De fet, la licitació de les obres de les cinc estacions es faria el 2020 ,un cop estiguin redactats i aprovats tots els estudis i projectes.
El conseller ha xifrat entre 450 i 500 milions d’euros la inversió total prevista per a les cinc noves estacions de metro i ha destacat que l’aposta pel transport públic “és de les eines més solvents que tenim per mitigar els efectes del canvi climàtic i per millorar la qualitat de l’aire, especialment a l’àmbit metropolità que és on tenim el problema més greu”. De fet, els 40.000 viatges al dia que es preveu que es facin quan la línia estigui acabada suposarien un estalvi, segons Rull, de 2 milions de tones de CO2 a l’any.
D’altra banda, el conseller també ha posat en valor l’evolució positiva del transport públic a Catalunya i ha explicat que, a dia d’avui, els usuaris ja superen els 950.000 viatges a l’àrea de Barcelona i “l’objectiu és tancar el 2017 amb 1.000 milions de viatgers”. “Un país modern és un país que té una mobilitat sostenible i que aposta pel transport públic”, ha subratllat Rull, que també ha volgut posar sobre la taula que “mentre la Generalitat amplia el sistema de transport públic ferroviari, el sistema de Rodalies malauradament fa anys que no creix”.
De la seva banda, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que els cinc estacions de metro es construiran a cel obert i amb pantalles, un fet que suposarà “fer una incisió important a Badalona”. Per això, Font ha dit que el projecte s’ha de fer amb el màxim consens amb la ciutat, ja que, segons ha afirmat, “hi haurà aspectes delicats com l’arribada al centre de Badalona”.
Perllongament del Trambesòs
A la roda de premsa que ha tingut lloc aquest dijous 12 d’octubre a Badalona, Rull també ha anunciat que el Departament de Territori i Sostenibilitat també impulsarà el perllongament de la T4 del Trambesòs entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona. El nou tram previst té una longitud d’1,7 quilòmetres i tindrà dues noves parades. La inversió prevista és de 30 MEUR i la demanda revisat de 3.000 nous usuaris.