Catalunya té 2.195 quilòmetres de carreteres amb un risc alt o molt alt de patir un accident greu o mortal, segons un informe d’avaluació i risc d’accidentalitat de les carreteres del RACC. L’estudi EuroRap apunta que el risc de patir un accident en una carretera convencional és quatre vegades superior que en una autopista o autovia i que en el 43% dels accidents amb morts i ferits greus han estat involucrades motos. A més, alerta que els accidents de moto han augmentat un 45% des del 2013. El segon tram amb més concentració d’accidents de Catalunya per segon any consecutiu és la N-II entre Montgat i Mataró. A les vies on hi ha més accidents de motos són la C-58, la C-31, la B-10, la N-II, la C-32 i l’A-2. Els trams d’aquestes carreteres on hi ha més accidents estan localitzats a l’àrea metropolitana de Barcelona, en aquests els accidents de motos són habituals i arriben a representar, en alguns casos, el 90% del total dels accidents.
El RACC avisa de la “pèrdua d’efectivitat” de les polítiques contra els accidents
El president del RACC, Josep Mateu, ha apuntat com a causes de les xifres d’accidentalitat la “pèrdua d’efectivitat” de les polítiques que s’han fet per “guanyar la batalla contra els accidents”, l’augment de la mobilitat dels darrers anys, el fet que el parc d’automòbils sigui cada vegada més vell i l’excés de velocitat i les distraccions a l’hora de conduir.
Mateu també ha apuntat a la falta d’inversions en el manteniment de les carreteres com a causa que afavoreix l’accidentalitat. En aquest sentit, ha criticat que les inversions en el manteniment de les carreteres hagi disminuït un 67% del 2011 al 2016. “Si volem carreteres més segures, les administracions han de posar més esforç”, ha assenyalat el president del RACC.