Són les 8:15h del matí i aparcar a l’’aparcament de l’Hospital Germans Trias i Pujol és una missió impossible. Des de fa temps, la saturació d’aquest pàrquing es una evidència, tot i que des de les administracions no s’acaba de posar fil a l’agulla. Tot i l’increment de les freqüències de pas dels autobusos que arriben a l’hospital, unes 20 expedicions per hora els dies feiners, l’aparcament ha queda’t totalment obsolet. Des de primera hora del matí i fins al voltant de les 15h, aparcar a Can Ruti es un maldecap pels centenars d’usuaris que cada dia s’adrecen al centre sanitari. Des de la Taula de la Mobilitat de Badalona han explicat al TOT que “la situació és diferent a quan es va demanar la gratuïtat de l’aparcament i ara cal impulsar mesures per reduir l’accés en vehicle privat i incrementar la rotació de vehicles a l’aparcament mitjançant la regulació de l’aparcament de comú acord entre tots els àmbits implicats”. La Taula de la Mobilitat ha analitzat l’aparcament i creu que “la major part d’usuaris són treballadors de l’hospital Germans Trias i Pujol i no pas pacients. Segurament les mesures han d’anar a encaminades en poder acreditar els cotxes de treballadors i dotar-los d’un cupó de places a més de fomentar una campanya per a compartir cotxe.” Una altra solució proposada, per reduir la saturació de l’aparcament aniria encaminada en tenir places amb temps d’estacionament limitat dirigit a les persones que van a consultes externes. Fonts de la Taula de la Mobilitat conclouen que ha arribat el moment de “regular i que l’aparcament deixi de ser la selva, com és ara.”
S’ha de pagar per aparcar a l’Hospital de Can Ruti?
L’any 2002 es va decidir que es pagaria per aparcar els dies feiners i gratuït el cap de setmana i festius. Aquest fet va provocar un forta revindicació per demanar la seva gratuïtat, encapçalada per una campanya de la Federació de Veïns de Badalona. Després de mesos de manifestacions es ve decidir fer marxa enrere i treure les màquines de pagament. La polèmica va saltar aleshores perquè l’empresa Ferrovial, havia accedit a fer les obres a canvi de l’explotació durant quatre anys del pàrquing. L’Ajuntament de Badalona, juntament amb la Generalitat, van arribar a un acord amb l’empresa i van decidir pagar a parts iguals els quatre milions d’euros que Ferrovial va invertir en l’execució de les obres i fer, d’aquesta manera, l’aparcament gratuït. Ara, després de 13 anys, la saturació de l’aparcament comença a ser preocupant. Algunes veus que fa més d’una dècada reclamaven la gratuïtat del pàrquing ara demanen solucions per regular aquest espai. Potser el tema del pagament pot ser una mesura, però s’hauran de buscar alternatives urgents per poder aparcar o arribar a l’hospital badaloní.