La ciutadania de Badalona disposa des de mitjans del mes de setembre d’un únic punt ubicat a l’Oficina Local d’Habitatge (OLH) on consultar i fer ús de tots els serveis relacionats amb habitatge que s’ofereixen des de l’Ajuntament. Fins ara, l’OLH incloïa assessorament relatiu a lloguer, habitatge protegit i rehabilitació i edificació. Ara, amb la voluntat de crear una finestra d’habitatge centralitzada en un sol punt, s’ha incorporat a l’OLH el servei d’Ofideute, que estava ubicat a l’edifici municipal El Viver.
Ofideute és el servei d’Informació, assessorament i mediació adreçat a les famílies amb dificultats per atendre el pagament de crèdits, préstecs hipotecaris o pagament del lloguer i que es troben per aquesta causa en risc de perdre el seu habitatge principal. Aquesta àrea està formada per un tècnic, un administratiu i un advocat provinent de la Diputació que, per conveni, treballa unes hores a la setmana per reforçar el servei. El funcionament de l’Àrea d’Ofideute seguirà sent el mateix, només canvia la ubicació. Les persones usuàries que vulguin fer ús del servei han de sol·licitar una cita prèvia trucant al telèfon 93 461 04 08.
A més de la centralització dels serveis en un únic punt, per tal de reforçar i millorar el funcionament de l’Oficina Local d’Habitatge, s’ha traslladat una unitat de serveis socials formada per dues tècniques que fins ara estava a l’edifici municipal El Viver. Aquest canvi no suposa cap afectació en l’atenció a la ciutadania, però en l’àmbit intern facilita les tasques de les persones treballadores, ja que ara es troben totes juntes en una mateixa oficina. En els últims mesos l’Oficina Local d’Habitatge s’ha reforçat també amb la contractació de tres administratius i un advocat.
El nou servei centralitzat s’ha presentat aquest dimarts a l’Oficina Local d’Habitatge en una acte en el que han participat l’alcalde de Badalona, Álex Pastor, i la 1ª tinenta d’alcaldia i responsable de les polítiques d’habitatge, Teresa González. L’alcalde, en un comunicat, ha destacat que “el fet de reunir els serveis socials amb els serveis d’atenció en temes d’habitatge és una d’aquelles iniciatives que semblen òbvies. Cada cop més, les grans ciutats, hem de tenir més reflexos per tal de poder reaccionar davant dels problemes amb què es troba la ciutadania en temes d’habitatge, i aquesta mesura és un exemple de la nostra voluntat política d’encarar aquestes qüestions”. Per la seva banda, Teresa González, ha afirmat que “estic molt satisfeta de que haguem pogut posar en marxa la Finestreta Única de l’habitatge, ja que és una de les mesures amb les que personalment em vaig involucrar com a regidora des de l’any 2004. Era un deute que teníem amb la ciutat i ara hem aconseguit fer-ho realitat”.