La Policia Local de Montgat ha engegat una nova campanya de retirada de vehicles abandonats té com a objectiu augmentar les places d’aparcament i garantir la seguretat i la salubritat dels vianants a la via pública donat que els vehicles abandonats sovint tenen vidres trencats o elements oxidats.
Quan es considera un vehicle abandonat?
Quan el vehicle està estacionat en el mateix lloc més d’un mes i presenti desperfectes o un estat de manteniment deficient que facin impossible el seu desplaçament, o li faltin les plaques de matricula (art. 71.1a.b de la Llei de Tràfic, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial).
Quin és el procediment de retirada?
Quan es detecta un vehicle en desús o abandonat els agents de la Policia Local identifiquen el vehicle i a la persona titular i li demanen que retiri el vehicle de la via pública. També se l’adverteix que, en cas que no el retiri, el vehicle serà tractat com a residu sòlid urbà.
Una vegada identificada la persona titular i notificada de la infracció, també se li ofereix el servei de retirada del vehicle. En aquest moment la propietària del vehicle ha d’autoritzar la retirada per part de l’Ajuntament, lliurant la documentació del vehicle (permís de circulació i targeta d’inspecció tècnica).
Amb l’autorització la Policia Local s’encarrega de la retirada del vehicle i de portar-lo a un centre autoritzat de desballestament de vehicles on es lliura un certificat.
Aquest certificat és necessari per tramitar la baixa definitiva del vehicle a la Prefectura provincial de trànsit i per donar-se de baixa de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica a l’Ajuntament.
En aquest sentit, la Policia local demana als veïns i veïnes de Montgat que tinguin cotxes abandonats que inicïin el procediment legal per retirar-los de la via pública.