L’Hospital Germans Trias ha posat en marxa una nova aplicació mòbil per millorar l’experiència dels usuaris al centre. Com a principal novetat, aquesta nova app compta amb una funció d’admissió de pacients des del mòbil i un sistema de navegació guiada per l’edifici. Fins ara, l’Hospital Germans Trias comptava amb una aplicació que permetia seguir de manera remota la intervenció d’un familiar, consultar el temps d’espera a Urgències o l’actualitat del centre, entre d’altres prestacions. La nova app afegeix a aquestes funcionalitats la possibilitat de què els ciutadans puguin confirmar la seva arribada a l’Hospital, sense la necessitat de passar la Targeta Sanitaria Individual pels lectors dels vestíbuls. Ho podran fer introduint manualment el seu CIP o escanejant-lo amb la càmera del mòbil. Es tracta d’una iniciativa per promoure la notificació d’arribada al centre sense contacte, en un context en què aquesta prestació és d’especial rellevància. La nova app compta també amb un sistema de geolocalització mitjançant la tecnologia bluetooth que indica a temps real en quin punt de l’edifici es troba el ciutadà i quina ruta seguir per arribar al seu destí. Així, un cop fet el check in, la ciutadania tindrà l’opció de què l’app els guiï fins a la sala d’espera corresponent. Aquesta nova funcionalitat indica, a més, itineraris per a persones amb mobilitat reduïda, les rutes alternatives en cas d’obres i com arribar a alguns punts exteriors, com la cafeteria o el quiosc. Xavier Rojas, responsable de Sistemes de l’Hospital Germans Trias, explica que per poder posar en marxa aquest projecte de geolocalització “s’han instal·lat 295 sensors Bluetooth, un cada cinc metres, tant als passadissos i sales d’espera com a les zones exteriors, i s’han enllaçat al sistema de guiatge on s’han definit els diferents llocs d’interès a cada planta de l’hospital”. La nova aplicació Hospital Germans Trias té una interfície clara i de fàcil navegació. Es troba disponible de manera gratuïta tant en català com en castellà per Android i iOS, als stores de les dues plataformes (Playstore i Appstore).
Veig que la app de Can Ruti només té el menú en castellà. He buscat si es podía configurar en català però no ho he trobat.