Protocol entre Ajuntament i Aigües de Barcelona per garantir aigua a qui no la pugui pagar

0
1248

L’Ajuntament de Badalona, i Aigües de Barcelona, van signar aquest dijous un protocol per afrontar l’emergència en l’àmbit de la pobresa energètica amb l’objectiu de fixar el procediment per garantir el subministrament d’aigua a qui no el pugui pagar per manca de recursos econòmics. Aquest protocol, que es signa en aplicació de la Llei 24/2015 de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, se suma a les mesures posades en marxa unilateralment des de fa cinc anys per Aigües de Barcelona per no tallar l’aigua a ningú que no la pugui pagar. Des de 2012, a més de garantir l’aigua, la companyia disposa d’un Fons de Solidaritat per ajudar a pagar el consum d’aigua a les famílies amb dificultats. Aquest fons, que es gestiona en coordinació amb els serveis socials dels municipis de l’àrea metropolitana proveïts per Aigües de Barcelona, ja ha bonificat la factura de l’aigua a més de 24.000 famílies en situació de vulnerabilitat, amb una inversió superior als 10 milions d’euros. A Badalona, s’han atorgat ajudes a més de 2.200 llars, a les quals s’han destinat prop d’1 milió d’euros.

D’acord amb la Llei 24/2015, el protocol estableix el procediment que cal seguir per garantir l’aigua a tothom qui ho necessita. Segons aquest document, Aigües de Barcelona haurà de sol·licitar als serveis socials del consistori un informe de valoració per determinar si la persona o unitat familiar que té factures impagades està en una situació d’exclusió residencial. En cas que aquests indiquin que es tracta d’una persona o una unitat familiar vulnerable, la companyia garantirà el subministrament. En un comunicat, l’alcalde de Badalona, Álex Pastor, ha manifestat la seva satisfacció en poder signat aquest protocol i ha afirmat que “és estrany que no s’hagi signat abans. Badalona ha de demostrar que és una ciutat solidària. Aquest acord permetrà tenir una relació directa entre els serveis socials municipals i Aigües de Barcelona per tal d’ajudar les famílies que tenim en una situació més vulnerable”. Per la seva banda, el director general d’Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero, ha agraït “l’esforç dels serveis socials dels ajuntaments que són els que faciliten que el Fons de Solidaritat arribi al segment de població que el necessita”. Escudero ha explicat que “a Badalona són més de 2.200 les famílies en situació de vulnerabilitat que reben aquesta ajuda”.

Guanyem Badalona denuncia que l’Ajuntament col·labora en netejar la imatge d’Agbar

Des de Guanyem, la regidora Dolors Sabater ha explicat en un comunicat que el seu govern treballava amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona per acollir-se en un protocol marc que anés més enllà del que l’empresa multinacional està proposant ajuntament per ajuntament. El protocol signat per l’Ajuntament de Barcelona i que es pretenia estendre a tot l’Àrea Metropolitana contemplava aspectes com és la impossibilitat de reclamar telefònicament deutes impagats, la condonació de deutes acumulats i la creació d’una finestreta única per fer els tràmits o bé la provisió de la informació necessària perquè el consistori sàpiga tots els impagaments i avisos de tall que es produeixen anualment a la ciutat. Amb la signatura de protocols ajuntament per ajuntament, l’empresa així s’assegura no reproduir compromisos més exigents amb el dret dels usuaris, com els que té amb l’Ajuntament de Barcelona, i que el mateix Ajuntament ja s0ha queixat que l’empresa vol eludir.

 

Neteja d’imatge d’una multinacional milionària, segons Guanyem

El grup municipal de Guanyem Badalona en Comú, a més, considera excessiva l’escenificació de la signatura del conveni, que és un simple tràmit administratiu en compliment de la Llei. Segons Guanyem, utilitzar mitjans institucionals com és el gabinet de premsa i els canals de comunicació oficials per difondre publicitat d’una empresa multinacional privada és considerat per l’agrupació local com “regalar espais de propaganda gratuïta a una empresa que està en conflicte judicial obert amb l’administració pública i que està en plena campanya de netejar la seva imatge”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom