S’amplia la programació de visites per motius a casos pediàtrics a l’atenció primària de l’àrea Metropolitana Nord

0
1764

Els centres d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) a l’àrea Metropolitana Nord, entre ells Badalona, han implementat la programació de visites per motius a casos pediàtrics. Aquest sistema de treball es va començar a introduir al territori fa cinc anys per gestionar les demandes de la població adulta. Actualment aquest procediment està plenament consolidat entre tots els equips d’atenció primària. D’aquesta manera s’arriba a la unificació en la manera de gestionar les demandes de tota la ciutadania en els problemes de salut més comuns a l’atenció primària de l’àrea Metropolitana Nord, cosa que comporta una major equitat en l’assistència sanitària. 

En què consisteix?

La programació de visites per motius és un sistema de treball que estableix el temps i la prioritat en què els usuaris han de ser atesos en funció del problema de salut que presenten i quin és el professional més adient per la seva atenció (infermera, metge…). Aquesta forma de gestionar les demandes dels pacients es fa amb el suport d’una eina informàtica que utilitzen els professionals d’atenció a la ciutadania dels centres de salut i central de trucades i permet identificar de manera àgil i segura les demandes dels usuaris per ser resoltes amb eficiència. El programa mostra una relació de motius de consulta freqüents a l’atenció primària i quina simptomatologia de cadascun d’ells cal tenir en compte. També indica quins d’aquests motius es poden considerar de baixa complexitat i quins són més greus i requereixen ser atesos de manera immediata. D’aquesta manera els administratius sanitaris compten amb un context de treball clar que endreça i simplifica les accions a realitzar davant els casos més freqüents. A més, aquest sistema de treball ha contribuït a la seva professionalització. Amb la programació de visites per motius els usuaris es beneficien d’un procediment que ajuda a prioritzar la seva assistència en el cas que sigui necessari i guanyar en seguretat: es garanteix l’atenció en el temps adequat i que el professional que ho fa és l’indicat. 

Reduir la burocràcia

Per altra banda, i d’entre altres profits, la programació per motius permet alliberar les consultes assistencials de la càrrega burocràtica. I és que aquest procediment també estableix si la resolució de l’atenció ha de ser presencial, o bé, pot ser gestionada per altres canals (per exemple, rebre resultats de proves a través de La Meva Salut). D’aquesta manera la programació per motius s’alinea amb el compromís de l’ICS per fomentar la reducció de la burocràcia i augmentar el valor de l’activitat assistencial a l’atenció primària. 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom