Un centenar de persones van participar aquest diumenge en una caminada per la Serralada de Marina per reclamar la inclusió dels camins d’ús públic de Badalona en l’inventari municipal. La protesta, impulsada per diverses entitats com Ecologistes en Acció, va voler posar en valor aquests traçats històrics i denunciar que molts no estan protegits legalment.
Rosario Leva, membre d’Ecologistes en Acció, va criticar durament l’inventari aprovat pel consistori al desembre, al qual qualifica de “miserable”. Segons Leva, de la quarantena de camins detectats per l’empresa contractada, només se n’han reconegut completament dos i parcialment vuit. L’activista denuncia que l’Ajuntament només considera els que passen per finques municipals, mentre que les entitats reclamen que es tinguin en compte els drets d’ús públic històric.
Durant la jornada, que va incloure activitats infantils i una botifarrada popular, Leva va alertar del risc de construcció a la zona i va insistir que la Serralada és un espai vital per a la ciutadania, especialment els caps de setmana.
La caminada s’emmarca en el Dia Internacional dels Camins Públics i dins la campanya que Ecologistes en Acció impulsa des del 2020 per protegir aquestes rutes. Set organitzacions van convocar l’acte, amb el suport de nombroses entitats i persones a títol individual.
Foto: FAVB