Una veïna de Badalona ha estat víctima d’una sofisticada estafa bancària coneguda com a smishing, que consisteix en l’enviament d’SMS fraudulents aparentant ser d’una entitat bancària. En aquest cas, la dona va rebre un missatge que semblava provenir del seu banc, Kutxabank, advertint-la sobre una suposada activitat sospitosa en el seu compte. L’SMS incloïa un enllaç per verificar la informació, però aquest dirigia a una pàgina falsa. Sense sospitar, va introduir les seves dades bancàries, fet que els ciberdelinqüents van aprofitar per transferir 10.000 euros del seu compte. Aquesta veïna ha explicat el cas en declaracions a RAC1, assenyalant la impotència que sent davant aquest tipus de fraus tan elaborats.
Mesures de seguretat Casos com aquest posen en relleu la importància de prendre precaucions davant possibles estafes digitals:
• Eviteu clicar en enllaços sospitosos: Els bancs mai sol·liciten dades sensibles per SMS.
• Comproveu l’origen dels missatges: En cas de dubte, contacteu directament amb l’entitat bancària a través de canals oficials.
• Denuncieu qualsevol estafa: És clau informar tant el banc com les autoritats per prevenir més fraus. Aquest incident ha tornat a posar el focus en la necessitat de conscienciació sobre la seguretat digital i en com protegir-se davant estafes cada cop més sofisticades.