TOT Badalona | Revista d’informació local Badalona, Montgat i Tiana

BADALONA
0°C

El perllongament de la L1 del metro podria estar acabat el 2025

Article   0 Comentaris
Espeiat de línia+- ATamany de la font+- Imprimir aquest article
El perllongament de la L1 del metro podria estar acabat el 2025
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest dijous des de Badalona els detalls del projecte de perllongament de la línia L1 de metro entre les estacions de Fondo i Badalona Rodalies amb la construcció de cinc noves estacions i quatre quilòmetres més de via. En global, l’actuació tindrà un cost d’entre 450 i 500 MEUR i la previsió és que tota l’obra estigui enllestida l’any 2025. Rull, però, ha explicat que el projecte es desenvoluparà en dues fases i ha assegurat que la primavera del 2018 es licitarà el projecte constructiu de la primera amb l’objectiu de començar les obres el 2020. La captació de demanda estimada de les cinc noves estacions serà de 40.000 viatges al dia. D’altra banda, Rull també ha anunciat que la Generalitat impulsarà el perllongament de la T4 del Trambesòs en un tram d’1,7 quilòmetres amb dues noves parades i una inversió prevista de 30 MEUR.
El perllongament del metro a Badalona és una obra llargament reivindicada a la ciutat i està inclosa al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020. Tal com ha detallar el conseller Rull, el projecte es durà a terme en dues fases, la primera de la qual ja compta amb un estudi informatiu i d’impacte ambiental que en aquests moments es troba a exposició pública. La previsió és licitar el projecte constructiu la primavera del 2018. Aquesta primera fase inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia entre pantalles; les estacions de metro als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, a més de cotxeres, tallers i dipòsit de trens. En global, aquesta fase té un pressupost de 260 milions d’euros.

La segona fase correspon a les tres darreres estacions –Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies- i es tramitarà en un altre projecte constructiu, que també necessitarà un estudi informatiu i ambiental propi. Segons ha avançat Rull, la idea és licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any que ve perquè durant el 2020 quedin projectades les cinc estacions. De fet, la licitació de les obres de les cinc estacions es faria el 2020 ,un cop estiguin redactats i aprovats tots els estudis i projectes.

El conseller ha xifrat entre 450 i 500 milions d’euros la inversió total prevista per a les cinc noves estacions de metro i ha destacat que l’aposta pel transport públic “és de les eines més solvents que tenim per mitigar els efectes del canvi climàtic i per millorar la qualitat de l’aire, especialment a l’àmbit metropolità que és on tenim el problema més greu”. De fet, els 40.000 viatges al dia que es preveu que es facin quan la línia estigui acabada suposarien un estalvi, segons Rull, de 2 milions de tones de CO2 a l’any.

D’altra banda, el conseller també ha posat en valor l’evolució positiva del transport públic a Catalunya i ha explicat que, a dia d’avui, els usuaris ja superen els 950.000 viatges a l’àrea de Barcelona i “l’objectiu és tancar el 2017 amb 1.000 milions de viatgers”. “Un país modern és un país que té una mobilitat sostenible i que aposta pel transport públic”, ha subratllat Rull, que també ha volgut posar sobre la taula que “mentre la Generalitat amplia el sistema de transport públic ferroviari, el sistema de Rodalies malauradament fa anys que no creix”.

De la seva banda, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que els cinc estacions de metro es construiran a cel obert i amb pantalles, un fet que suposarà “fer una incisió important a Badalona”. Per això, Font ha dit que el projecte s’ha de fer amb el màxim consens amb la ciutat, ja que, segons ha afirmat, “hi haurà aspectes delicats com l’arribada al centre de Badalona”.

Perllongament del Trambesòs

A la roda de premsa que ha tingut lloc aquest dijous 12 d’octubre a Badalona, Rull també ha anunciat que el Departament de Territori i Sostenibilitat també impulsarà el perllongament de la T4 del Trambesòs entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona. El nou tram previst té una longitud d’1,7 quilòmetres i tindrà dues noves parades. La inversió prevista és de 30 MEUR i la demanda revisat de 3.000 nous usuaris.

Article   0 Comentaris

Actualitat

“Estiu 1993″de la badalonina Carla Simón no anirà als Oscars

“Estiu 1993″de la badalonina Carla Simón no anirà als Oscars   0

"Estiu 1993" no anirà finalment als Oscars. El primer llargmetratge de la directora de Badalona Carla Simón, ha quedat fora de la cursa a la millor pel·lícula en llengua estrangera. L'acadèmia de [...]

Última revista

Segueix-nos!

Últims tweets

Calendari

diciembre 2017
L M X J V S D
« nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031