TOT Badalona | Revista d’informació local Badalona, Montgat i Tiana

El Servei de Mediació de Badalona resol 2 de cada 3 casos satisfactòriament

Article   0 Comentaris
Espeiat de línia+- ATamany de la font+- Imprimir aquest article
El Servei de Mediació de Badalona resol 2 de cada 3 casos satisfactòriament

L’Ajuntament de Badalona ha anunciat, aquest dimarts, que des d’inicis d’any el Servei de Mediació municipal ha intervingut en 248 casos, dels quals el 66% s’han tancat de manera satisfactòria per a totes les parts en conflicte. Segons els casos, el nombre de persones implicades varien entre dos (biparts/interpersonals) i més de 5, en els casos de conflictes multiparts o de comunitats de veïnatge. “Escoltar i dialogar és part de la solució”. Aquest és l’eslògan del Servei de Mediació de l’Ajuntament de Badalona per tal de resoldre de manera dialogada qualsevol tipus de conflicte derivat de la convivència a la ciutat de Badalona. Aquest és un servei que des de l’any 2006 s’ofereix gratuïtament a la ciutadania, entitats, associacions o grups de Badalona. Les tres mediadores del Servei es troben ubicades al Passatge de la Plana, 14, on també es troba l’Oficina Municipal del Districte (OMD) 1. Tanmateix, es desplacen a la resta d’OMD, per portar a terme un treball de proximitat als territoris. La mediació és un procés en el qual les persones, de forma voluntària, busquen acords que permetin gestionar les seves diferències mitjançant el diàleg. Aquest procés es fa acompanyades per una persona mediadora imparcial i en un entorn de respecte mutu i confidencial. Quan una persona sol·licita una mediació, es realitza una entrevista individual on se l’escolta i se l’explica en què consisteix el procés. Si accepta, es contacta amb l’altra part i se’ls ofereix la possibilitat de participar de forma voluntària en un espai de diàleg. El procés dona a les persones la possibilitat de sortir de l’espai de confrontació i transformar el conflicte buscant juntes les solucions. A més, els hi permet adquirir les eines necessàries i establir els canals de comunicació per prevenir futurs conflictes. La intervenció de la mediadora no és oferir cap solució a la usuària o usuari, sinó facilitar els elements necessaris perquè les persones en conflicte puguin escoltar-se i parlar per trobar conjuntament solucions que agradin a ambdues parts.

Article   0 Comentaris

Última revista

Segueix-nos!

Últims tweets

Calendari

septiembre 2018
L M X J V S D
« ago    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930