L’Escola Betúlia se suma al repte de llegir tants llibres com l’alçada de la Sagrada Família

0
764

Xim i Xesca, plataforma pel foment de la lectura, va posar en marxa la segona edició de la ‘Torre de llibres’ (www.ximixesca.com/torredellibres), un joc lector per motivar i incentivar la lectura en els alumnes de les escoles catalanes i els de les biblioteques perquè llegeixin tants llibres com l’alçada de la Sagrada Família (170 m). Recentment, l’Escola Betúlia de Badalona s’ha sumat al respte. A Barcelona ho han fet les escoles Col.legi Alfageme, l’English School, l’Escola Baldiri Reixac, l’Escola Suïssa, l’Escola Pau Casals-Gràcia, l’Escola Augusta, l’Escola Mare de Déu del Roser, amb un total de més de 1400 alumnes d’entre 6 a 14 anys, que s’havien sumat al projecte de llegir 8.500 llibres en només 10 setmanes.

Precedent a Alemanya

La Iniciativa Bücher Türme (Torre de Llibres) es va posar en marxa el mes de novembre de 2011, promoguda per l’escriptora alemanya de literatura infantil i juvenil Ursel Scheffler.

Aquesta iniciativa ja porta, avui dia, més d’1 milió de llibres llegits, havent assolit l’alçada de diferents torres i edificis emblemàtics de diverses poblacions d’Alemanya.

L’autora ha donat el seu suport en el llançament de la iniciativa a Catalunya i, des del començament, ha posat tota la seva voluntat de recolzar-la. En aquesta línia, la passada edició es va comprometre que si s’assolia la fita, escriuria un llibre de la seva sèrie “El Comissari Llampec”, que tingués com a protagonista la ciutat de Barcelona. El llibre ja és una realitat i apareixerà a les llibreries e breu.

Sobre Xim i Xesca

Creada el 2007, Xim i Xesca (www.ximixesca.com) és una web interactiva, pensada per a nens en l’etapa d’educació primària i secundària, que busca fomentar l’hàbit de la lectura i millorar la comprensió lectora dels alumnes. A Xim i Xesca no hi ha llibres, hi ha qüestionaris de comprensió lectora; en aquests moments més de 2.000, però cada mes s’hi van incorporant una mitjana de 15-20 nous qüestionaris. 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom